onsdag 18 november 2009

Jag vann...

Öh, ja nästan iaf. Vi föräldrar vann-WOHO!
För att göra en kort historia lång, bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla... Bara skojade!
Vi börjar om: för att göra en lång historia kort så har vi mammor på "bus" avdelning varit på krigsstigen. Enhetscheferna i Irsta beslutade utan att samtala med föräldrar att alla barn till föräldralediga ska gå 3tim/5dagar, trots att det står att de 15 timmarna/vecka ska bestämmas "i dialog med föräldrar" och vi alla ville ha 5tim/3dagar.
Telefonen och mailen har gått varma här hemma, jag har skällt på diverse personer i Västerås stad och haft heta diskussioner med politikerna i förskolenämden. Och se på f-n, det lönade sig! Chefer som är ena riktiga paragrafryttare och som konstant hänvisat till att "regeringen" har bestämt har nu backat!
Lite stolt kan jag inte låta bli att vara över mig själv för även om jag haft de andra mammorna med mig så är det jag som härjat och ni som känner mig- att härja det är något jag kan! Mmmoohhaahahaaa.. Eller hur tant rosa?
Och du, "hårdrockaren". Tack för att du peppar mig, står ut med mitt bitchande och för att du alltid finns där. Ajpjap dh!

Inga kommentarer: