fredag 12 februari 2010

I huvudet på "bus"

Vid frukostbordet i morse sitter "bus" med handen innan för pyjamasen, leker med snoppen! Påpekar för honom att man inte ska pilla på den vid frukostbordet. Det startar en frågestund om snoppar och snippor:
"Bus": Mamma, visst har pappa en snopp?
Jag: Ja precis som du.
"Bus". Brukar pappa pilla på sin snopp?
Jag: Ja visst men inte när vi äter, det gör man själv, när ingen ser.
"Bus" Mamma, har du en snippa?
Jag: Ja det har jag, flickor har snippor och killar snoppar.
"Bus": Har tant rosa en snippa?
Jag: Ja.
Börjar fnissa okontrollerat!
"Bus": Har "mini monstret" en snippa?
Jag: Ja, hon är också en flicka.
"Bus" Men mamma varför har hon inget hår på sin snippa, som du?
Jag: För att hon är en liten, hår kommer sen.
"Bus": Ska jag också ha hår på snoppen?
Jag: Ja visst, när du blir lite större?
"Bus" Hur stor? Som pappa? Pappa har en stor snopp!
Där brister det för mig, börjar skratta så tårarna sprutar.
Vilken underbar morgon och vilken härlig son vi har!
Helt underbart!

Inga kommentarer: