fredag 26 februari 2010

Kalas- nej tack!


Natten till idag 2007 slet jag i 28 timmar, blev snittad och en inte så liten "bus" var född. Fast ärlig så var "hårdrockaren" i värre skick än mig efter denna upplevelse! Idag blev han alltså 3 år (för er som är dåliga på matte) och det visar han stolt med sina fingrar. Han kan t.o.m visa på 2 olika sätt, krångligt men sant.
Vad gör man när barn fyller? Jo det blir kalas- eller inte? "Bus" vill inte ha kalas! Den dåliga föräldern i mig kommer fram, jag lockade med att alla som kommer har en present med sig- skulle inte det vara kul? Nej tack mamma svarar han- jag vill ha kalas med bara er, bara er. "Mini- monstret" får också vara med..
Helt lugnt och glatt säger han detta så det är bara att gilla läget. Denna kille är sin pappa upp i dagen: lugn, reserverad och envis som synden! Och för er som inte vet eller fattat så har även pappa haft långt hår- fast i tonåren.
Brorsan var dock förbi och fikade, en stooor present hade han med sig. En mkt bra gåva måste jag säga, 4 militärfordon. Förutom att det var kul för "bus" att leka med helikopter, stridsvagn och bilar så berättade brorsan att det var det han jobbade med. Tack!
Så grattis på dig min älsklingskille- du är fantastisk!
Vi älskar dig!

3 kommentarer:

Annso sa...

Hipp Hipp Hurra för TIM idag :))

Hälsningar från familjen i hus nr 14

Linda sa...

Tack! Va du e go...

Helena - ullvi32 sa...

Stort grattis till den stora killen!

Kram från familjen B