måndag 31 maj 2010

Negerbollar, snickeri och vlt.

Ja jag vet, det heter chokladbollar! Gott, kladdigt och roligt att göra med "bus".

Men först VLT. Återigen har "hårdrockaren" blivit fångad på bild i tidningen. Denna gång när vi precis klivit in på marknaden men fru Anka och dottern. Förra vändan var nog exakt ett år sedan.. Papparazzo...
Marknaden var- ja, som marknaden brukar. Inge speciellt men "bus" åkte lite karusell med "prinsessan" och köpte en "sak som snurrar när man kör fort med bobby caren" enligt honom. Han vet ännu inte om att det finns godis i pinnen och så ska det förbli.

"Mini monstret" har nu läst sig att komma framåt, inte genom att krypa utan enligt min lillebror ser hon ut som en förlamad Tom Cruise i 4:th of july när han drar sig över golvet- störtskön stil! Och snabb är hon också. Favorit stället just nu: hallen där hon kan smaka på ALLA skor.

Min egen snickare här hemma (den stora) har haft fullt upp. Först slängde han ihop en bänk att ha vid ingången eller kanske ta en öl på vid grillen. Sen blev det en stor pall och idag har han gjort en ny grind. Suveränt gjort älskling! Våran lilla snickare (bus) gör sitt bästa för att hjälpa pappa: tar alla skruvar, vägra lämna tillbaka måttstocken, flyttar på brädor, vattnar brädor, sågar med sin plast sticksåg och hamrar sig svettig med sin plast hammare. Gissa om pappa är idolen här?!

Annars har helgen bara svischat förbi. Med mycket sol, några regnstänk och en hel del moln så har större delen spenderats ute. Landet har rensats, igen. Hittills ser det bra ut, ja nästan. Dill verkar inte vara min grej, inte blir det nåe mycket i år heller. SUCK! Jordgubbarna blommar för fullt, många tummar hålls för en första skörd till midsommar- mumma.

Sen har jag grävt rötter. Allt gick suveränt tills "hårdrockaren" muttrade något om att han nyligen sått gräs där jag plöjde med spaden. Oops...

Inga kommentarer: