torsdag 8 juli 2010

Sommarens badplats...

På min tid, när jag var ung fanns det en camping/badplats som hette Sundängen. Vi kunde cykla dit, det fanns kiosk, stor brygga att hoppa ifrån- där har jag badat och solat många somrar. Där samlades många undomar om dagarna! För er som växt upp i Irsta vet mycket väl vad jag pratar om och var den ligger.

Denna badplats finns kvar, nu heter den Västerås Camping Ängsö. Var där för första gången på flera år, tog med hela familjen och åkte dit. För med 2 barn, kylväska, parasoll, hink & spade, boll, filt, handukar, skötväska mm så blir det att åka- BIL. Campingen såg nästan likadan ut! Lite större och möjligen lite fräschare men annars var den sig lik.

Eller kanske inte. Måste väl erkänna att det inte var många ungdomar där, så långt ögat kunde nå var det barnfamiljer samt en och annan pensionär. Men vad passar oss bättre, mig och min familj? Badplatsen och stranden var fin och ren, det är ett härligt läge i skogen vid mälaren och det finns glass i kiosken. T.o.m ett hopptorn hade hittat hit till "bus" glädje. Hit kommer vi att åka flera gånger. Detta blir sommarens badplats!

Inga kommentarer: