söndag 1 augusti 2010

Sista natten...

På HIA!
Ugh vad trött jag är, på ett helt annat sätt än när jag är trött av att vara hemma med barnen. Sen kanske det beror på att jag jobbat natt, fast det måste jag erkänna passar mig. Tycker det är riktigt kul att jobba på natten, går faktiskt ganska bra att sova. Hade öronproppar så det enda jag hörde var mitt eget sus i huvudet.

"Hårdrockaren" är också trött. Barnen har en förmåga att bli på sitta allra bästa humör när pappa ska vara hemma. "Bus" slutar lyssna, gör som han själv vill (han tror att det är han som bestämmer) och "mini monstret" är lite arg och bajsar en massa. Det är som det ska då va?!

Men nu är det snart som det ska igen, 3 v semester/föräldraledighet kvar och sen ska jag vara hemma heeeela långa hösten med lillasyster. Kanske tar jag 1 extra pass (eller 2) då och då för att ge "hårdrockaren" lite mera gråa hår!
Skönt är också att "bus" får en mjukstart på förskolan efter som det blir på ny avdelning efter sommaren. Men än är det långt dit..

Inga kommentarer: