måndag 25 oktober 2010

Vilken underbar helg!

Ibland går tiden för fort, ett år äldre är jag nu och denna helg bara flög förbi. Men vilken underbar helg, helt perfekt trots snor, hosta och halsont.

Medans mannen jobbade i fredags så åkte jag och barnen till mormor & morfar för lite lunch och fika. Morfar och jag satt mest och skrattade åt mormor som jagade lillasyster som rev i allt samtidigt som "bus" ville leka.
På kvällen kom sen tant Rosa med lite rose', det var länge sedan vi träffades "bara vi" för en mysig pratstund i soffan. Ser fram emot flera tillfällen med dig min underbara vän...

På lördagen var vi lite trötta, "bus" hostade halva natten och vi alla började känna oss lite småförkylda. Lite däckbyte för killarna på förmiddagen medans jag och "mini monstret" tvättade och sen tog vi en lyxlunch- IKEA... Vi hann dit innan hela Västerås fick samma ide' så det gick smärtfritt men hjälp vad folk!
Mumsig morotskaka avnjöts på em och till kvällen skulle det bli en premiär för mig.. Ostron! Lite (rätt mycket faktiskt) skeptisk var jag men pröva måste man annars vet man juh inte. Gott var det, smakade hav med en skvätt citron. Men läbbig konsistens! Efter detta avnjöts gratinerad hummer och vitlöksbröd. Allt detta sköljdes ner med champange (som jag fick hitta).

Och hur jag hittade champangen var det roligaste jag gjort på länge och det bästa på hela helgen. När barnen hade somnat på kvällen då fick jag en lapp som det stod att jag skulle ta på mig ytterkläder, ta med ficklampa och titta vad som lurade bakom det stora lövet? En handfull lappar senare med kryptiska meddelanden på hade jag gått runt tomten och rotat i saker. Hamnade till sist i vedboden där det fanns SKUMPA-lovely. Måste erkänna att jag blev himla impad av min underbara man som gjort denna skattjakt åt mig, han är inte bara snygg han är oerhört kreativ. Kände mig som ett barn på julafton när jag smög där i mörkret... Du är bäst älskling, tack för en underbar födelsedag!

Söndagen gick i förkylningstecken, tillsammans kröp hela familjen upp i soffan och mös hela fm. Sen bjöd mannen på en himmelsk brunch, gött gött... På em trotsade vi regnet och tog en traktor tur med "bus" vid ratten och lillasyster i släpet- vi samlade kottar! På kvällen blev det film och godis, eller rättare sagt bara godis. Filmen funkade inte och sen orkade vi inte välja en ny då vi snabbt insåg att sängen lockade tidigt.

Bästa helgen med andra ord... Älskar er min underbara familj...

Inga kommentarer: