onsdag 29 december 2010

Mellandagsrea.

I år hade jag beslutat att trängas på rean, brukar inte orka men nu var jag upplagd. Tycker liksom inte det är värt det, mellandagsrean nu är inte som förr. Kommer ihåg att jag sprang på det när jag var runt 20, det var helt sjukt med folk och ALLT var på rea. Då visste man precis vilka plagg och storlekar man skulle ha, gick nästan att köpa sig en helt ny garderob med kläder.

Tog med familjen på en sväng till Hälla. Blev besviken, i klädaffärerna så var det kanske 2 hyllor, 2 snurror och ett bord där det var rea. Och bara omaka storlekar, xs eller xl.
Åkte senare ner på stan med tant Rosa och där blev jag glad och impad! På lilla å reade dem ut alla kläder till halva priset! Där inne blev vi båda lyckliga ägare till kläder som annars är lite väl dyra. Sen tog vi en sväng förbi Gina Tricot och där var det kaos. Det första vi såg var väktare vid dörren och sen skyltar överallt, 50% på allt (nästan iaf). Tokmycket folk och jätteköer! Här snackar vi mellandagsrea!

Allt som allt blev jag nöjd med mina inköp, även barnen fick sig lite nya kläder. "Hårdrockaren" då- ja han fick ett par Steven Tyler pj:s (ej rea!)

1 kommentar:

Helena - ullvi32 sa...

Tack för shoppingturen- men du glömde ju att nämna kaffet....! ;)

LÄngtar till våren...and you know why =P

Kram tant rosa (gillar iförsig mer vitt än rosa nuförtiden, men men)!