torsdag 1 september 2011

Mat inspiration...

Jag har hittat en ny sida på nätet som är full av recept och tips på veckomatsedlar för familjen. 3 tjejer i köket Himla kul att det är 3 tjejer som delar med sig av sin mat, köksredskap, kokböcker mm. Sen att den är full av tips på hur man saftar och syltar gör juh inte mig något ;)...

Underbara Johanna delade med sig av plommon idag under min snabbvisit och de jag inte kommer äta med hjälp av Patrik så kommer det bli en plommonchutney med chili. Plommonmarmelad har jag i kylen, tack söta Anso.

Nästa år när vi förhoppningsvis får äpplen så skulle det vara kul att prova göra äppelvin. Visserligen är det nog en del pyssel och konstiga ingredienser men sånt gillar jag, uppvuxen med Sima en finsk mjöd som ska jäsa.

Vill du plocka äpplen i min trädgård? Ja tack, får man komma nästa vecka Helena?

Kram

Inga kommentarer: