tisdag 17 januari 2012

Bland tröttmössor och ambulanser...

Både igår och idag har barnen varit hemma från förskolan med mig.

Igår var vi tröttmössor, tillsammans låg jag och barnen kvar i sängen till 9 och då var det inte läge att stressa iväg så jag ringde och VIPS så var vi hemma.
Vilken skön, rolig och avslappnad dag med Bilar 2, bubbelbad och köttbullsrullande...

Idag ska jag visserligen jobba natt men barnen hade lite tider att passa, Tim skulle lämna prover och då passade jag på att boka tid till Liv för att få en spruta..

Båda var jätteduktiga och fick varsin tapperhets medalj:


På vägen hem svängde vi in på ambulans stationen (kan man kalla det en jobb förmån?).
Många ambulanser åkte förbi men det var tomt på stationen, ja förutom på en vit katastrof ambulans men den tyckte barnen var "så där".

Men vilken lycka, till slut kom det en ambulans som barnen fick titta på och innuti. Och självklart bjöd ambulanskillarna på "blå ljus" i ambulans hallen:


STOR lycka!
Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

WOW vilken lycka det måste ha varit för knoddarna!!
Saknar dig vännen, men vi ses snart på APT dagen väl?!

Anonym sa...

WOW vilken lycka det måste ha varit för knoddarna!!
Saknar dig vännen, men vi ses snart på APT dagen väl?!