söndag 22 januari 2012

Italiensk middag ala Linda...

Förra veckan insåg jag att det var läge för mig att laga 3 rätters. Här hemma lagar oftast (inte alltid dock) jag maten på vardagar och maken på helgen. Sagt och gjort, igår var det dags och jag valde italienskt tema. Tog hjälp av Paolo Roberto för inspiration och hittade vad jag sökte. Förrätten har dock sin grund i en god rätt jag åt på Limone i höstas.



Bruschetta Tricolore: hembakat surdegs bröd, egen tomatsås och mozzarella ost som gratineras i ugnen. Serveras sedan med Parma skinka och basilika.



Spagetti Vongole: hjärtmusslor som kokas i vin, egen tomatsås (men inte samma som förrätten), persilja, chili och vitlök. Underbart gott!



Crostata di limone: paj med citron och mascarpone.

Till detta serverades självklart ett Italienskt vin:



Ärligt så tyckte jag det var jättekul att planera maten och kvällen, men hjälp vad slitsamt det var. Gör jag gärna om igen men inte på bra länge..
Kram

Inga kommentarer: