tisdag 10 april 2012

Vårt förråd...

Oj oj oj, vårt förråd är ett rum som enbart familj får beträda. Det är ett bra rum, ett pinsamt rum, ett stökigt rum. Det är ett rum där allt som vi inte behöver, det vi vill spara eller ska kasta får plats.

Till det inte får plats! Vilket är NU! Överfullt utan dess like och detta fenomen råkar vi ut för en 2 gånger per år. Idag när jag skulle in så kom jag in 1 steg, sen låg det saker överallt. Och som vanligt får jag utbrott och börjar röja.


Nu står allt i hallen istället, bra plan Linda. Så nu kan jag inte ens gå ut genom ytterdörren. Skit! Men jag har en plan- Irsta macken. För varför alltid åka till återbruket? Vid macken kan man dumpa kartonger och flaskor, samt tidningarna kastar jag på vägen (vi har en återvinning för papper precis vid vårt kvarter).

Erkänn, ni har också ett rum hemma som ni vill hålla alla besökare/vänner/familj borta ifrån?!?

Men nu är det slut röjt! För snart, vilken dag som helst så ska vi införskaffa plastlådor och rensa igenom allt. Operation "förnya och förbättra förrådet"! Vilken lycka, inte sant älskling?!?

Kram

Inga kommentarer: