lördag 12 maj 2012

Att leva med cancer...

-Är att leva med årliga provtagningar, undersökningar och den eviga väntan på svaren!
-Är att INTE låta sjukdomen vinna, varken fysiskt eller psykiskt!
-Är att leva, här och nu.

Och så var dagen D här... Efter låååång väntan så styrde jag mot UAS. Kändes lättare i år. Satt inte i bilen och grät på parkeringen i år. Kanske skulle det bli lättare för varje år?


Jag hade fel. Så fort jag kliver innanför dörrarna väller känslorna över en. Alla minnen från förr, alla tankar... Och så sitter jag i väntrummet och tårarna rinner. Igen...

Det har bara gått 4 år, kanske blir det lättare om 10 år, vem vet. Det jag vet är att jag även i år vann över cancern!

Så fast det har regnat hela dagen så skiner solen på MIG!



Puss på er min underbara familj, för att ni finns, för att ni är MIN familj...

Och stor KRAM på er alla andra!

1 kommentar:

Rebecca sa...

Underbara fantastiska kvinna! Grattis (kan man säga så?) till ytterligare ett cancerfritt år!! Har nog tänkt på dig ska du veta!
Kramar om i massor genom cyberrymden!
/Rebecca