fredag 18 maj 2012

Trädgårdsfredag!

Medan Tim lekte hos Vilmer under f.m så botaniserade jag och Liv på Plantagen. Eller iaf jag strosade runt, hittade lite saker... Liv hon körde mest runt med vagnen och stod aldrig bredvid när jag behövde lägga i något. Men det gick bra, hem kom vi med:




Olivträd (som ska planteras ner i den fina svarta hinken, tack Helena för den).




Snöflingor (återigen tack Helena för den fina zink baljan!).




Snöflingorna köpte jag flera av, dem är enkla och tacksamma, trivs både i skugga och sol.
Tycker att den gamla pinnstolen blivit så fin nu när färgen är delvis avskav, placerad under vårt äppelträd.
Även kryddor inhandlades, glömde ta bild så jag får återkomma imorgon med årets "kryddbänk".
Nu ska jag sova, nattsudd väntar...
Kram

1 kommentar:

Helena - ullvi32 sa...

Kul att dom kommer till använding-igen! Mycket fint gumman!
Var oxå på Plantagen, ville ha en VIT zinkhink men det hade dom inte :(
Vet du vart jag kan få tag i en sån- inte nätbutik, så hojta till!
KRAM