måndag 18 juni 2012

Inklämd mamma!

Patrik har jobbat natt i helgen. Jag har då ganska svårt att somna, känner väl mig ensam och övergiven eller nått!

Tur då att barnen (ja ni läste rätt, barnen) har smugit sig in på natten... En i taget:


Tim, som gärna vill ligga nära, gärna hålla handen eller kasta ett ben över en, han vill gosa. En riktig kamin som hostar och gnisslar tänder samt smygfiser...




Liv, hon ska gärna ligga på ens arm/axel eller dela kudde. Råkar man vända bort huvudet så kommer armen kring halsen i ett stadigt grepp. Hon liksom storebror är som en kamin, sjunger lite under natten och vägrar nu för tiden ha nattblöja.

Så jag kan väl inte direkt påstå att jag är pigg, inklämd mellan barnen. Men det är juh himla mysigt att känna deras fötter trampandes på en, deras händer som krafsar efter en annans hand och bara lyssna på dem, deras andetag... Älskade barn!

Kram

2 kommentarer:

Helena - ullvi32 sa...

Dom är ju så söta-gooooos! Alltså den här tiden går så fort, va fan vi va väl nyss gravida med dom eller hur?!
Längtar till midsommar, på ett sätt känns sommaren lång men oftast går den så fort iallafall! Hoppas vi hinner ses, vi alla och även du och jag gumman. Rose nån sommarkväll-eller två, eller hur?! ;)
Love!

Linda sa...

Hej! Ja, helt sjukt vad tiden går fort, nästan läskigt. Kan man stanna tiden lite?
Ska bli kul på midsommar och självklart så måste vi ta lite rosekvällar! För fördelen med semester är att man jan görat vilken dag som hellst!
Kram på dig vännen