torsdag 8 november 2012

Mosshjärta, pyssel från skogen.

Barnen sjuka, blir mycket pyssel då. Denna gång gav vi oss ut i skogen och samlade lite.


En hel korg med mossa, lingon ris och enbärs ris. Allt för att kunna göra mosshjärta, bollar och en stjärna (Tims önskan).


Med hjälp av hönsnät och en vass tång klippte vi till och formade mallarna. Sen tog jag grön sytråd för att fästa allt med.





Sen var det dekorations dax, nu hade barnen tröttnat och gjorde annat. Men jag tyckte det var kul! Det var mossa, barr och spindlar överallt, t.o.m en nyckelpiga hade följt med hem. Det var lite pyssligt, gick åt mycket sytråd, det blev mycket "runt runt runt" tvinnande för att få fast mossan. Men det var jätteroligt och blev himla fint, tycker jag...





Både hjärtat och stjärnan är gjord av mossa, på stjärnan gjorde jag även en liten stjärna av enbär som jag fäst över.


Bollarna är olika storlekar, en gjord av mossa, en av enbär och en av lingon ris. Söta va?

Ska visa er senare hur de gjorde sig ute, alla är placerade vi entreen. Men nu är det för mörkt att ta en bild, återkommer.
Kram

Inga kommentarer: