onsdag 2 december 2009

Bitchpiller!

Stackars min familj, mest "hårdrockaren" dock. Har upptäckt att jag den senaste tiden verkar ha utvecklat ett beroende- knaprar bitchpiller till som tätt. Vem skriver ut dessa till mig??!! Vet inte om det är den gråa, tråkiga och blöta november som satt sina spår, sömnbristen (mini monstret) eller att "bus" den senaste tiden visar att han är i trotsåldern (2 eller 3 års trots eller både och?). Eller så kan det kanske vara kombinationen av allt?
Hårdrockaren sa en bra sak i helgen. Det är inte så att vi grälar men får vi chansen så blir det lite smågnabb. Men men det går snabbt över och ibland måste man få rensa luften! Under de 6 år vi har varit tillsammans så kan jag räkna på en hand de gånger vi har varit osams!
Apropå "mini monster" så har jag nu de senaste nätterna satt upp nya regler för henne- inga nattmål och inget gos! Och det har gått bra, för som vi redan visste var hon inte hungrig på nätterna när hon vaknade utan sällskapssjuk. Första natten skrek hon visserligen i 45 min men sen har hon sovit. Lite vatten, en napp och snutten så somnar hon om.
"Bus" har alltid sovit bra, hela nätter sen han var 2 månader och det gör han ännu. Visst kommer han in någon tidig morgonkvist och slumrar hos oss, men det är bara gosigt. Och han är en gosig kille, pussas och kramas, gillar att busa och är ofta glad. Tills något inte är som han vill - då kommer trotset! Hjälp!! ALLA säger att det är så i den här åldern, men vad hjälper det oss?
Tur att han är snäll mot sin lillasyster, fast han tycker att hon är lite tråkig eftersom hon inte kan springa och jaga honom. "När hon blir lite större då ska jag lära henne" brukar han säga. Oj oj oj- han vet inte vad som väntar! Har en känsla av att hon inte kommer att vara lika lugn och blyg som storebror, det spritter redan i benen på "mini monster".
Har under detta skrivande konstaterat att jag ska byta mitt "piller" beroende mot ett annat - jag ska äta en massa pepparkakor så jag blir jätte jätte jätte snäll! Kanske dax att baka i helgen. Har faktiskt deg i kylen!
Mums...

Inga kommentarer: