söndag 20 december 2009

Borta bra men hemma bäst.

Tillbaka hemma igen för att jul stöka lite till. Fredagens bröllop var himla fint och personligt, brudgummen sjöng för bruden och jag gjorde vad jag gör bäst- jag grät! Underbart väder med massor av snö men kallt, närmare 20 grader...burrr... Senare bjöds det på god mat och dryck (skumpa är lovely), lite dans och sen bar det av till svärföräldrarna där barnen sov gott.
Igår kväll fixade vi granen, "bus" var en hejare på att hänga julgranskulorna, helst alla på samma gren var visst hans motto. "Mini monstret" var nöjd med att sitta i pappas famn speciellt eftersom han sjöng julsånger i sann hårdrocks anda. Lite senare blev det ostbågar till finalen i dansbandskampen (Melissa ÄR en skata i fula kläder) och sen sova gott i egen säng.
Idag har vi donat ännu mera här hemma, inget fel med att ordna för sig i god tid. Kanske beror det på att "hårdrockaren" jobbar natt fram till jul. Så en tur till maxi blev det först, där "bus" älskar att köra en egen liten vagn. Tur att den har flagga så man ser vart han är, för snabbt ska det gå. Efter det bar det av till kungsbyn för julskinkan och trots att vi kom strax efter att det hade öppnat var det 25 nummer före oss. Så vi tog en liten fika och strosade runt och hittade lite annat smått och gott, godis, dryck och glögg.
Väl hemma igen gjorde grabbarna sin plikt och skottade samt lekte byggare bob- de hamrade och snickrade.. Själv gjorde jag min plikt och städade kylskåpet medan dottern försökte spöa biet.
Sen blev det bakning, ett pepparkakshus! Med stor risk för brännskada så satte sen "hårdrockaren" ihop den och jag fixade kristyren. "Bus" designade 3 hjärtan på egen han (ok jag skrev namnen) och sen blev det husets tur. Jag spritsade och grabbarna satte dit non stops. Ja- maken gjord, inte sonen då han stoppade alla sina i munnen. Han hade så mycket choklad runt mun och på händer så honom fick vi kasta i badet! Huset blev den bästa vi gjort hittills och har jag tur så hittar hårdrockaren på något kul för att demolera den när julen är över. Förra året sprängde han och brorsan upp den!
Får återkomma om detta.

Inga kommentarer: