fredag 26 mars 2010

Egypten...

Vaknade imorse och det kändes som om jag halsat en 75:a och röjt hela natten. Trött, tröttare, JAG. Boven i dramat är inte alkohol utan flygplansförsening på 7 tim, hemma vid 04.. Gissa om jag ska sova i helgen.

Egypten var härligt: El Gouna är fint, lugnt och rent. Vi har haft det jättebra, här är lite smått & gott om veckan som gått..

"BUS" har:
-åkt ruschbana 5 gånger (enligt honom, lägg till en nolla efter så är vi nog på rätt väg).
-ätit spagetti & köttfärsås, lunch och middag varje dag. Ohh- vänta, han åt korv till spagetti också.
-frossat i glass i stora lass.
-lärt sig simma (sprattla) själv med armpuffar.
-åkt tuk-tuk.
-berättat för alla barn på lekplatsen/poolen att han heter Tim och är 3 år, bara för att bli fundersam sedan arg då dem inte svarar. Vadå svenska är väl ett universalspråk?

"MINI-MONSTRET" har:
-skrikit sig genom en kväll/natt. Och skrika kan hon..
-fått sin första tand!
-också ätit stora mängder spagetti & köttfärssås (vägrade äta burkmat efter någon dag så dem lämnade vi kvar).
-börjat göra spagat övningar, troligen lite stretching inför krypning.

VI FÖRÄLDRAR har:
-njutit av sol varje dag, sola med två barn är omöjligt men men.. (ok- sandstorm när vi kom).
-ätit god mat, i massor. Farligt med buffe´. Påminn mig om att banta!
-haft gratis bar- öl, öl, öl, läsk, rom & cola och lite vatten. En eftermiddag när barnen sov tror jag vi gjorde vårat bästa i att tömma ölfatet, men då deras öl är som svag mellanöl så blev vi inte speciellt stöddiga, mest kissnödiga!
-sa jag att det var sol?
-åkt vattenrutschbanan som absolut är gjord för barn, varenda skarv kändes på röven.
-sovit mera än 8 tim per natt (ja, alla utom en- någon var visst arg).
-badat i massor- bara jag testade lagunen.
-shoppat.

VI HAR INTE: städat, diskat, tvättat, bäddat, plockat undan, lagat mat eller haft några måsten. Det kallas SEMESTER!

1 kommentar:

Annso sa...

Kul att ni haft en bra resa!! Förstår att ni inte har saknat det svenska vädret, sol massa sol, snööööööööööööö i stora lass...
Ser fram emot att få höra mer detaljerat om resan :)
Sov ordentligt i helgen så ses vi nästa vecka!!