söndag 9 maj 2010

Filmkväll.




Årets tredje film har vi nu sett. Med 2 småttingar som ska sova är det inte det lättaste att ha filmkväll men igår lyckades vi. Självklart fick vi ta paus ett gäng gånger: kisseri, mardrömmar och hosta.

Men 3 timmar senare hade vi sett Avatar. Hade inga större förväntningar då jag ärligt knappt ens visste vad den handlade om (förutom att det var blåa saker som sprang i skogen). Och 3 timmar senare så var jag lite besviken. Visst var filmen bra, men absolut inte fantastisk, inte världens bästa film, inte måste jag se den i 3D och inte tänker jag tillägna mitt liv för att bli Avatar fan!

Historien var fin. Att folket för alltid är sammanflätade och att deras förfäders själar är närvarande, man hör deras röster. Det var fantastiska naturskildringar med häftiga färger. Men tyvärr blev även det för mycket ibland, djuren blev överdrivet konstiga och striden på slutet för lång. Tyvärr var även historien förutsägbar.

Så tyvärr får den bara godkänt av mig..

Inga kommentarer: