fredag 7 maj 2010

Sista passet.

Så där, nu har jag gjort mitt för denna gång. 2 veckors jobbande är över och nu börjar mammaledigheten igen. Det har varit jättekul att vara tillbaka på jobbet även om det är mycket nytt, har juh varit borta 1 år. Datajournalerna har drivit mig till vansinne- ofta vill jag kasta ut laptopen genom fönstret!

Att kunna dela på föräldraledigheten är toppen. Det känns som om vi får det bästa av båda världarna, sen att man får bättre förståelse för den andra skadar inte heller. Men tänk vad jag har saknat barnen och att bara vara hemma. Känns som om dem växt hur mycket som hellst.

"Hårdrockaren" har skött sig utmärkt och inte har han ringt en enda gång för att fråga saker! Fast lite jobbigare har han nog haft. "Bus" har varit en vanlig 3-åring på sitt allra bästa sätt: JAG kan själv, JAG vill inte, VARFÖR/varför inte humör och "mini monstret"- ja hon har skrikigt en del. Eller rättare sagt: "det skär i mitt huvud" som maken sa. Sen att hon har haft problem med magen (troligen mjölkallergi) och bajsat OFTA och MASSOR har visst varit en höjdare..

En gång till hinner vi bytas av innan semestern men nu ska jag njuta, för självklart kommer det att bli varmt och soligt.

Nästa vecka- fika med tant Rosa och prom med grannen. Oj oj oj vad jag är uppbokad!

Inga kommentarer: