torsdag 2 december 2010

iPad

När den släpptes runt om i världen började "hårdrockaren" prata om den. Självklart lyssnar jag (väluppfostrad som jag är) när han berättar om den. Jag ser hur det lyser i hans ögon.
Snabbt dör den blicken när jag vänlig säger: Nej, du har massor av annat och det finns annat som måste införskaffas.

Veckor och dagar går, han nämner den ibland, dem pratar om den på tv, det står i tidningen.

I tisdags skulle den släppas. Inget tjat om den, bara lite prat kring funktioner, vad den kostar mm. På onsdagen får jag ett mess från mannen: Ahhhj iPad iååf iååf iPad. Inser snabbt att det är lika bra att ge sig! Han kommer annars prata om den JÄMT, messa kryptiska pikar om den och gå här hemma och sucka... Han fick köpa en!

Vilken lycka, som ett barn på julafton. Du är värd den älskling!

Sitter nu med den och skriver detta- den är underbar. Like a lot. Är glad att jag gav mig! Ännu gladare är jag över vad jag sen får i vår av honom... Woho...

2 kommentarer:

Helena - ullvi32 sa...

Du skriver verkligen som du pratar gumman, knappt så man förstår eller hänger med... Men skit i det- vad ska DU få i vår?!?"?"

pöss!

Linda sa...

Men du, 30 år senare borde du väl ha lärt dig hur jag pratar och skriver.. Samma lika! Ha ha ha...