torsdag 24 februari 2011

Älskade moln...


Jag har tidigare skrivit hur mycket jag tycker om Gunilla Axens serie Moln. Under årens gång har barnen fått lite smått och gott ur den serien, Liv har rosa och Tim grönt. Båda barnens rum har i grunden en färg som är inspirerad av kulörerna från moln, även deras väggmålningar går i den färgen..

Mitt senaste påhitt var att sy varsin jättestor kudde med molntyg, skulle passa så fint i deras rum. Det tyckte inte dem, kuddarna ligger vackert på golvet i vardagsrummet- att sitta på framför tv:n funkar visst också...

Nu har jag dock fått ögonen på denna bordslampa, inte till mig dock utan barnen. Såå snygga. Oj, hjälp snart kommer hela deras rum vara ett stort rosa/grönt moln! Äh, vem skulle inte vilja bo på ett moln, kanske dem sover gått då..

Och den dagen dem tröttnar så gör det inget, då tar jag dem... Vem vet då kanske vi vill ha ett rosa sovrum och ett grönt kontor? Pimp My House...
Ps- älskling, andas... Skojade bara... Kanske...

3 kommentarer:

Helena - ullvi32 sa...

Du har dille på moln precis som jag har på stjärnor. Och hjärtan. Och... haha =)

Helena - ullvi32 sa...

Och förresten- ta bort ordkontrollen sååååå segt när man vill kommentera snabbt =P

Linda sa...

@Helena: DU får visa hur man gör...