måndag 21 februari 2011

Sängbyte...

Vi har bävat för den dagen då Liv ska få ny säng. Hittills har hon nöjt sig med spjälsängen och trots att hon är en klätterfia så har hon aldrig ens visat intresse för att rymma... Inte ens fast Tim haft som hobby att klättra in och ut ur hennes säng!

Inte förrän i torsdags! Arg som ett bi var hon vid läggdags, skrek som ett brandlarm och vägrade sova.. Lite hysch hysch, lite gos och täta besök dög inte. Hon tog sats, ett svanhopp senare utan skyddsnät resulterade i en Liv på golvet. Ännu argare låg hon nu på ett kallt golv, på rygg och skrek.. Resten av kvällen fick hon ligga i soffan som commotio obs, för att sedan husera hos oss under natten.

Nu har hon en "vanlig" madrass på golvet.. Vilket då resulterar i att jag nu sitter här, halv 4 på natten och tappert försöker få henne att somna om igen, i sin säng. Liv är precis som storebror otroligt rymningsbenägen, jag hinner inte ens vända mig om så är hon på väg ur sängen.. Kommer troligen bli lite vakna nätter nu men skam den som ger sig!

Rumpan på en puff utanför rummet, en gosig filt omkring mig och NU har hon äntligen somnat... 2 timmar senare...

Så god natt mina vänner...

Inga kommentarer: