tisdag 22 mars 2011

8 sanningar...

- Jag har alltid haft en dröm om att utbilda mig till polis. När jag bestämde mig för att börja studera så velade jag mellan sjuksköterska och polis, en utbildning avklarad och en kvar. Polis drömmen finns fortfarande, men just nu stannar det vid just det, en dröm.

- Som sjuksköterska tar jag ofta prover och sätter nålar på andra, men att själv bli utsatt för att bli stucken är något jag starkt ogillar. Jag kan absolut inte titta utan brukar spana efter fläckar i taket eller något...

- Gröna fingrar är något jag alltid haft, blommor verkar trivas i min vård. Inte för att jag är speciellt bra på att komma ihåg att vattna dem, men vad gör det. Orkidéer är min favorit, har samlat på mig ett gäng och får dem ofta att blomma igen- genom att glömma bort dem. Nackdelen är att jag gärna försöker rädda alla blommor, till vare pris då jag har svårt att kasta dem.

- Jag tror på änglar, jag VET att jag har en skyddsängel som vakar över mig och min familj.

- Plockningspsykoser är något som jag mera eller mindre drabbas av på kvällarna. Som en eldsprutande drake går jag omkring i huset, mumlandes och plockar kläder, leksaker, reklam, glas/koppar, mera leksaker, blöjor, tvätt och ja just det mera leksaker. Jag tycker det iaf kan se lite fint ut när man vaknar. Att ha fint betyder dock inte för mig att det ska vara rent jämt dock, damma och dammsuga är sååå tråkigt!

- Är praktiskt lagd. Oftast jag som skruvar ihop möbler, kan själv koppla ihop tv med dvd, förstärkare och högtalare. Om jag fick skulle jag borra och spika upp mera saker här hemma, men lite måste jag väl lämna åt min handyman här hemma.

- Jag har lätt att memorera låttexter och sjunger gärna. Är väl ingen Lady Gaga men vad gör det. Sjunger gärna i duschen och i bilen blir det hög volym på stereon och värsta skrålandet, men bara när jag åker själv.

- Positiv och glad är mitt signum, skrattar ofta.. Och så pratar jag ibland ganska för mycket. Det positiva i mig gör att jag oftast ser möjligheter i allt och vill försöka med allt, kan bli riktigt envis om det inte går som jag vill. Men skam den som ger sig!

Sen bjuder jag på en 9:de sanning om mig: Jag är ingen äkta blondin....

-

Inga kommentarer: