fredag 18 mars 2011

Kokospalm



Nej, vi ska inte åka på semester.
Nej, jag drömmer mig inte bort.

Har dock varit på Ikea hysteri idag, rea på blommor och krukor. Inhandlade då denna kokospalm, några mera orkidéer (har väl inte så många), stora taklökar och ett gäng krukor.

Fick sällskap av Helena som också hade hittat dit, tillsammans tog vi en lunch med barnen..

Kokospalmen har dock inte hittat "hem" än, kan inte bestämma mig för var den ska stå, velig som jag är... Läste lite info om den i min stora växtbok (tack vare den har jag grymt gröna fingrar) och om jag sköter den rätt så kan den bli för stor för ett "vanligt" bostadshus. Sicken tur att vi har 4 m i takhöjd i vardagsrummet. Men det dröjer väl, har väl hunnit bli pensionär då!

Väntar ivrigt på att Ikea ska ha utförsäljning inför flytten, hoppas kunna göra riktigt bra fynd då... Svårt sugen på en ny soffa... Om inte annat ska jag nog önska mig en i 35-års present, men dit är det juh ett tag (25 år som jag är) *fniss*...

Kram och trevlig helg på er mina vänner...

Inga kommentarer: