tisdag 23 augusti 2011

En smak av sommaren...

Ett underbart sätt att fortsätta njuta av sommarens smaker, att njuta av vad sommaren gav är för mig att safta och sylta.

Jag har ett liv, jag lovar! Men ärligt så är hemmagjort otroligt mycket godare och nyttigare än köpta produkter. Och har man bären hemma, varför inte?



Svartvinbärs saft.


Jordgubbs saft.


Min favorit pressgurka till vänster och saltgurka till höger för mannen.

Tyvärr fick vi inga äpplen i år.. Tror nog Patrik tyckte det var skönt för förra året hotade han att hugga ner äppelträdet.. Hur ska jag kunna göra mos nu? Hmm...

Idag sken solen, men de senaste dagarna har varit lite gråa och ruskiga, känns som om hösten snart är på väg.. Har därför plockat fram mina favvis ljusstakar (eller heter det värmeljus hållare?)..



Dem här är från Iittala och pryder båda högtalarna. Blir många ljus att tända, men sååå fint..

Kram

2 kommentarer:

Helena sa...

KOM och plocka äpplen och päron här bums! Hinner inte och har ingen plats i frysen (en halv ko i frysen du vet), och mos äter vi inte här.
Har inte startat ljusprocedurerna här än- vill väl inte släppa sommaren heeelt än hihi :)
MÅSTE ju köpa lite ljushållare- fler :D
Kram påre

Linda sa...

Jag kommer! Är dem färdiga förresten?
Ärligt- man kan aldrig ha för mycket ljushållare/ljusstakar...