torsdag 13 oktober 2011

Jag ska bara...

Allvarligt, har vi som vuxna också detta Alfons Åbergsyndrom?
Varför ska vi BARA göra något innan lugnet infinner sig?
Hur kommer det sig?
Någon som vet?

Jag ska bara:
Plocka lite innan jag går och lägger mig.
Gräva lite i rabatten innan snön kommer.
Dammsuga, igen.
Tvätta.
Tömma diskmaskinen.
Bädda sängar.
Torka bordet.
Gå ut med sopor.
Plocka lite till.

Allvarligt, tror jag i mitt inre att huset kommer att bli misär om jag låter bli för dagen? Måste lägga av med mina plockningspsykoser....

Dammråttorna kommer inte bli som pungråttor och jaga oss om jag låter det bero lite, blommorna dör inte där ute och det är faktiskt bevisat att sängen mår bra av att inte bli bäddad (då trivs inte kvalster).

Nä, nu får det bli slut på jag ska bara och istället njuta av vardagen för den går inte under om jag sitter i soffan med barnen och kollar på Bolibompa istället för att leta efter saker att göra!

3 kommentarer:

Helena -Hemma hos oss sa...

Well said! Jag håller med! (fast jag har INTE pedant-plockpsykoser som du hehe)
Kraaam

pst! Ändra dina kommentarer till pop-up ruta, då kan ALLA kommentera, även jag (med bild alltså).

Linda sa...

Pst ska kolla hur man gör, ringer annars!

Helena - ullvi32 sa...

Japp funkar! Nu blir jag inloggad automatisk och behöver inte skriva mitt namn/webadress manuellt (allt för att spara tid så säg!)