måndag 18 januari 2010

Biggest loser...

Efter att barnen har somnat slö tittar jag ofta på just biggest loser. Hmm kanske skulle vara något för en annan? Nej då så illa är det inte men julen gjorde sitt på vågen. Samma lika varje år - ATT MAN INTE LÄR SIG?!
Hur som helst så tycker jag att det är tragiskt att det kan gå så långt för en del, det är inte lite dessa människor väger. Finns många orsaker till varför människor går upp i vikt: tragiska händelser i livet, kärlek osv. Men ofta startar det nog redan som barn. Tyvärr tror jag att har du 1 överviktig förälder (eller 2) så är nog risken stor att barnet också blir det. Det är bevisat att 8 av 10 tjocka barn kommer att vara feta vuxna. Och hur lätt är det att börja banta som vuxen? Speciellt om man ska göra det själv?
Tycker kanske att det är lite larvigt att det behövs ett TV program för att folk ska banta, men varför inte. Speciellt efter att detta program nu finns i typ 60 länder eller nått. Tror att vi snart kommer att få följa feta bleka svenska snart!
Lite peppad blir jag ärligt när man ser deras viktras men samtidigt så är det skillnad på det dem gör och det liv en annan lever. Ofta jag har tid att träna flera timmar/dag, ofta jag orkar räkna kalorier. Sunt förnuft kring mat, ett hus att se efter och 2 barn att busa med räcker för mig. Sen kanske jag skulle kunna göra 1 situps eller 2 men vem behöver ha tvättbräda när man har maskin!?

Inga kommentarer: